How to Brand 2025
Na konferenci How To Brand jsem mluvil o rebrandingu pivovaru Konrad – značky, která přežila dvě války, ale málem nepřežila devadesátky. Původně šlo o nenápadný telefonát, ze kterého se postupně vyklubal komplexní repositioning značky s dlouhou tradicí. S týmem z Bloomfield Brand Studia jsme obcházeli regály v supermarketech a hledali cestu, jak se v kategorii plné klišé vizuálně odlišit, aniž bychom ztratili ducha značky. První prototyp nového obalu vznikal rok a půl, celý proces jsme ale nastavili tak, aby respektoval realitu výroby i distribuce.
Ve své přednášce jsem mluvil i o tom, proč nestačí jen „nový kabátek“ – a že změna bez důsledné interní komunikace nefunguje. Právě přesvědčování lidí uvnitř firmy je často důležitější než veřejná prezentace. A taky o tom, že ne každý rebranding má smysl – pokud značka nepotřebuje změnu, říkám to klientovi na rovinu. V Redutě jsem se podělil nejen o průběh projektu, ale i o to, jak přizpůsobit řízení celého procesu tak, aby dával smysl i z pohledu klienta. Protože šablony jsou fajn, ale empatie je lepší.