Tříhodinový brand sprint
Nebudu vás napínat. Za tři hodny značku kompletně nenastavíte. Ale budete mít skvělou výchozí pozici nebo si v rámci týmu ujasníte, na čem jste. Navíc ten tým nemusí o marketingu vědět zhola nic. První část tohoto tvrzení byla jasná už na začátku. Druhá polovina je pak skvělá zpráva pro všechny, kteří chtějí začít s budováním značky – a nejen pro ně.
Tříhodinový brand sprint není můj vlastní formát. Narazil jsem na něj při rešerších a dostal mě svou jednoduchostí. Ale je opravdu možné nastavit značku během tří hodin? Smysluplně ne. Může tak být výsledek někomu vůbec prospěšný? Nezbývá než to ověřit.
Stačil jeden post na LinkedInu, který hledal odvážlivce, a přihlásilo se jich přes 50… Nejen můj vnitřní cynik by řekl, že to bylo kvůli tomu, že jsem nabídl účast zdarma. Ale i z předchozích akcí vím, že o budování značky je velký zájem. Na workshopu se nakonec setkaly čtyři značky. Výběr měl pokrýt co možná nejrozmanitější spektrum oblastí podnikání – od technologických startupů s fyzickým či virtuálním produktem přes neziskový sektor až po zástupce větší komunikační agentury.
Výsledky a mé postřehy a komentáře
Odpovědi z dotazníku zaslaného po workshopu.
1. Tříhodinový brand sprint bych doporučil obchodním partnerům.
→ NPS +50
To považuji za úspěch a vlastně pro mě znamená, že se jedná o relevantní formát.
2. Tříhodinový brand sprint plně dostačuje pro vybudování značek.
→ Spíše nesouhlasím.
Potvrdila se (nejen) má domněnka. Něco tak komplexního, jako je značka, prostě nemůžete nastavit během tří hodin.
Nemůžete čekat převratné změny nebo novinky, ale po třech hodinách budete odcházet s ucelenou představou, jak by měla značka vypadat nebo které next steps máte udělat. A takový startovní výstřel si zaslouží každá značka.
3. Tříhodinový brand sprint je dobrý začátek pro další brandové aktivity.
→ Plný souhlas.
V průběhu workshopu bylo občas těžké neprozkoumat jednotlivé části do větší hloubky – nesklouznout k řešení detailů nebo k probírání dotazů.
Pokud budete brát celé setkání jen jako onen startovní výstřel pro další aktivity, bude to skvělý formát.
4. Tříhodinový brand sprint je k ničemu.
→ 100% nesouhlas.
Že to nebyl ztracený čas, si mysleli všichni.
5. Tříhodinový brand sprint je ideální pro startupy.
U menších společností a startupů je to pak ideální začátek budování značky, který prostě musí začít hned u zrodu společnosti.
6. Tříhodinový brand sprint využije jakkoliv velká společnost.
Ve velkých společnostech bude tento formát ideální pro sběr informací v nemarketingových týmech. Ty jsou neocenitelným zdrojem a většinou nejeví zájem o „marketingové bláboly“. Formát je ale interaktivní a „odsýpá“. To je rozhodně výhoda. S tím souhlasí i účastníci workshopu.
7. S tříhodinovým brand sprintem může pracovat i tým, který se nezabývá marketingem.
→ 75 % spíše souhlasím, 25 % plně souhlasím.
8. Výstupy tříhodinového brand sprintu jsou snadno zapamatovatelné.
→ 100 % Spíše souhlasím
Díky participaci na výsledku je opravdu jednoduché si zapamatovat jednotlivé informace. Když si to zapamatuje i nemarketingový tým, je to neskutečně silný výstup.
Co říci závěrem?
Tříhodinový brand sprint je skvělý způsob, jak vytvořit startovní čáru pro aktivity spojené s budováním značek. Pomůže – i nemarketingovému týmu – pochopit a hlavně se ujednotit na základních stavebních kamenech značky. Rozhodně si zaslouží další návazné kroky. Izolovaně, i přes jeho přehledné a snadno zapamatovatelné výstupy, je jeho užitek jen velmi omezený.