Případová studie

Rebranding společnosti Futured

The Funtasty – nyní Futured – patří mezi TOP 5 vývojářská studia v ČR, která se zaměřují na vývoj mobilních aplikací. Předchozí značka dosáhla svého maxima a pro budoucí růst bylo potřeba vytvořit novou.  

Výchozí stav a zdání

The Funtasty

  • vnímána jako „garážovka“
  • spíše na menší projekty
  • bez jasné profilace


Zadání

  • vylepšení vnímání společnosti
  • vytvoření platformy pro další typy byznysů
  • zviditelnění značky
  • kvalitní lead management
The Funtasty

Výzva

Málo kdy se dostanete k projektu, který by probíhal jako v učebnicích. Tady to nebylo jinak. 

„Před půl rokem jsme změnili jméno, řekli to zaměstnancům, ti mají nový mikiny, my nový polep na dveřích a nikdo zvenčí to neví.“

"Grafiku brandu máme hotovou".

„Jo a web už máme taky skoro hotový.“

CEO

Výzva

Konkurence – nejen v online prostoru je neúprosná. 

Výzva

Při rebrandu je vždy spousta věcí, na které se musí pamatovat. Futured nebyla výjimka. 

Výzva

Výzva č. 4

WEB

Když nevíte, co má nová značka za cíl, je tvořit web jako házet 💸 z okna.


Nakonec připomínky k webu byly na 126 stránek, práce na 6 stránkách zabraly 5 měsíců a více jak 400 interních hodin.




Práce na webu pokračují.

Strategie značky

⟶ 3x změna vize 
⟶ mise a values, které tým vyznává automaticky a na webu nikoho nezajímají
⟶ grafika se nám shodovala se strategií a tak nepotřebovala úpravu

Vizuální identita

Obsah & tonalita

Výchozí stav… Máte: 

  • 5 oddělení s ☁️ témat
  • samotnou značku
  • lidi, kteří píší jen kód
  • osobu zakladatele
  • + konkurenci, která obsah už tvoří

Řešení: Hlavně to nedělat složitý…

  • V komunikaci jsme upřímní, vždy nápomocní a pokud je to nutné tak asertivní. Pokud to situace vyloženě vyžaduje tak mírně přidrzlí (jako odkaz na předchozí značku). Nikdy nejsme sprostí. 
  • Pro náš produkt používáme slovní spojení mobilní aplikace
  • Ve vztahu je s námi vždy partner. Snažíme se nemluvit o klientovi nebo zákazníkovi. 

Toť vše. Stačí. Pokud někdo potřebuje podrobněji, vysvětlíme. Ještě se nestalo 😉

Slogan

Pro ohlášení rebrandu byl slogan Enjoy the Future(d). Slovní hříčka s budoucností zafungovala na výbornou.

Oficiální slogan vyjadřuje samotnou podstatu značky: We are the mobile business builders. 

Tým

Výchozí pozice:

  •  The Funtasty všichni 🧡
  • o Futured nikdo moc nic nevěděl a existovala obava, že nový brand zabije to dobré z The Funtasty ☠️
  • celý rebrand se protahuje a to je 😩

Jak na to?

  •  100+ hodin výzkumu a hloubkových rozhovorů
  • easy komunikační manuál na 1/2 A4
  • jasné vysvětlení značky – opakovaně a na více místech
  • workshopy komunikace, psaní a budování (osobní) značky a další eventy

Výsledek...

Den D

Oznámení na sociálních sítích

Play Video
Play Video
Play Video
Play Video
Play Video
Play Video

Povedlo se?