KPI pro měření brandového marketingu

Jak měřit výkonnost brandových aktivit. Jak poznat, že buduji značku správně. Jak zjistit, jestli má opatření mají ten správný výkon. To je obzvláště u brandových aktivit obtížné. Ale existují metriky, podle kterých to poznáte. 

kpi brandoveho marketingu

Možná nebudu některé z nich pro vás relevantní, protože třeba nemáte kampaně, které obsahují video. Možná vám některé nedají kýžený výsledek, protože jste mnenší značka. Berte tento článek tedy spíše jako přehled KPI pro měření brandu, které můžete využít. 

Než začneme

Abyste výsledkům dokázali porozumět a využít je, musíte vědět, co pro vaši značku znamenají. To ovšem znamená, že máte vytvořenou strategii, kterou jednotlivými kampaněmi naplňujete. A strategii nevytvoříte bez jasné definice vaší značky.  

Data porovnávejte: 

  • se svými historickými daty. Pokud je nemáte, tak se podívejte na:
  • data konkurence nebo na data vaší branže.

 

A pokud ani to není možná, tak si prostě stanovte vlastní cílový stav, který je realistickým odrazem vašich očekávání

Pokud to chcete jednoduše

Musíte si uvědomit, že značku budujete pořád. Není to něco, co si „odpracujete“ na začátku a pak se vezete. 

Pro zjednodušení si můžete ale brand building rozdělit do tří fází z pohledu zákazníka – budování povědomí o značce, zvažování značek a samotné rozhodování pro značku. KPI tak můžete rozdělit podle těchto tří fází. KPI můžete přiřadit i jiným fázím. Není to výlučné rozložení. 

KPI pro měření brandu

Pokud chcete více možností

Nehledě na fázi budování značky, ve které se nacházíte, můžete využívat všechny tyto KPI.

Nejčastější metriky
  • Přímé přístupy na stránky (z kampaně)
  • Noví návštěvníci

Kvalita přístupů a obsahu
  • Bounce rate
  • Doscroll x Délka setrvání na stránce
  • Sdílení přes různé share bary v článcích a na stránkách
  • Openrate newsletterů

Kvalita dopadových stránek
  • Generování leadů
  • Přihlášení se k newsletteru
  • Vyplnění kontaktního formuláře / zobrazení kontaktů

Placené kanály
  • Imprese – CPT – Display – Imprese v Google Analytics
  • CTR – display
  • Reach / frequency

Sociální sítě
  • Reach
  • Shares
  • Comments
  • Impressions
  • Engagement
  • Share of voice (aka pokrytí tématu vaší značkou v %, vůči pokrytí konkurenci)
  • Facebook: Brand Awarness, Ad Recall Lift

Vyhledávání
  • Objem vyhledávání (SEM Rush, Google Trends)
  • SEO (zvýšení EAT, brand x nonbrand KW na různé LP, míření na answerbox, kampaně na sociálních sití => zvýšení organicu)

Monitoring recenzí
  • Google
  • FB
  • Yelp
  • Sklik
  • Trustpilot
  • Foursquare atd.

YouTube Brandlift

Offline a ostatní
  • Zmínky v médiích, hashtagy, earned media
  • Loajalita zákazníků (např. dotazníky s NPS)
  • Loajalita (podpora) od zaměstnanců (Employee Brand Advocacy)
  • Sdílení obsahu zaměstnanci
  • Cena akcií
  • Kvantitativní výzkum zaměřený na brand awarness 
  • Word of Mouth
  • Vytíženost zákaznické linky

Každá u odrážek by vydala na samostatný článek. Berte tento přehled spíše jako ukázku toho, že výkonnost vašich brandových opatření lze měřit pomoci mnohých metrik.