Teď si říkáte, že takový člověk asi ani neexistuje. Pletete se a zároveň máte pravdu. Nikdo takový se nerodí přes noc. Musí do své role dospět. A to často znamená hodně námahy a učení. I kvůli tomu se často lidé v marketingu raději rozhodnou pro jednu specializaci.
V té se pak zorientují za kratší dobu a posléze jsou z nich vynikající specialisté. I naše školy produkují podobné I-Shape specialisty bez rozhledu do jiných disciplín. Budoucností jsou (prý) T-Shape specialisté, kteří se kromě svého expertního profilu dokážou rychle zorientovat nebo mají znalosti i z mnoha dalších oborů.
V případě brand manažera na střední úrovni vedení se bavíme o í-Shape nebo v ideálním případě m-Shape lidech, kteří mají hlubokou znalost = jsou specialisté hned v několika oborech. V případě brandových stratégů a vedoucích pozic všeobecně to pak budou X-Shape osoby, které jsou ukotvené ve svých znalostech, jsou vysoce důvěryhodné a zároveň dokážou podporovat jiné týmy.