Vlastně by seznam mohl mít bodů jedenáct. A asi bych našel i další. Ale upřímně, kdo by ho četl, nebo se jím dokonce řídil, že? Pojďme se dnes podívat na varovné signály, které mohou naznačovat, že si vaše značka zaslouží chvilku péče.
Ale přece jen zmíním onen jedenáctý: „Výkonnostní marketing nám už nefunguje tak, jak jsme byli zvyklí!“ To je vlastně jedno z nejtypičtějších zadání, která se ke mně v poslední době dostávají. A nemusí to souviset s tím, že majitelé nebo marketéři jsou už znalí teorie a ví, že značka jim do trychtýře výkonnostního marketingu může stále dodávat nové zákazníky. Spíše je to jistý druh zoufalství, které vystihuje přísloví: Tonoucí se stébla chytá.
Neříkám, že v ten moment je už pozdě. Na brand není pozdě nikdy. Ale vše se najednou dostává pod tlak, musí se odbavit rychle a stejně jako vše, co se dělá ve spěchu, je i budování značky ve spěchu náchylné k chybám nebo unáhleným rozhodnutím.
Proto jsem pro vás sestavil tento seznam indikátorů toho, že je s vaší značkou něco špatně. Tak, abyste problémy nebo – chcete-li trochu více motivačně – budoucí výzvy mohli začít řešit už dnes, když na to máte čas, chuť a prostředky. Poslední dva jmenované s přídomkem „ideálně“.
1. Nemáte poslání, vizi, misi atd.
Vlastně nevíte, kdo jste. Ano, pro někoho můžou být tahle slova rovna ezoblábolům. A ano, i tyto značky mohou fungovat. Ale neměli byste se ptát, jestli byste s vizí nebo posláním nemohli fungovat lépe, efektivněji nebo jestli byste nebyli atraktivnější pro mladší generaci?