3 momenty, kdy byste měli začít pracovat na značce

kdy pracovat na brandu | Cahlík

Tak trochu poučně řeknu, že byste na značce měli pracovat pořád. To se mi to ale mluví, že? Když nedělám nic jiného. Ale pokud si uvědomíte, že značka je vztah s vašimi zákazníky, tak vám dojde, že mám pravdu. Značka je alfa a omega a prosakuje do všeho, co děláte. Proto byste ji měli řešit na začátku, v průběhu a minimalizovat škody, když se blíží konec.

Nechci ve vás vzbudit pocit studu nebo hanby. Z vlastní zkušenosti vím, jak je těžké uřídit vše, co je s podnikáním spojeno. Hlavně když s podnikáním začínáte. Tak jak poznáte, že potřebujete pomoc s budováním značky? Toto jsou tři nejčastější situace, na které narážím.

Prodeje rostou jen vlažně

To klidně může být tím, že jste svým zákazníkům už nabídli všechno, co máte. Vyplýtvali jste svůj obsah a/nebo je přehltili reklamou (nejen) na sociálních sítích.

A teď z toho hledáte cestu ven. Každá další investovaná koruna do PPC vám ROI nevylepší. Na „dospělácká“ média jako třeba na reklamu v televizi, billboardy na příjezdových cestách nebo spot v rozhlase nemáte nejspíš rozpočet. A nápady na blog už taky došly.

Dá se v takový moment vůbec něco dělat? Ano. Nejspíš bude potřeba se podívat na vaši brandovou strategii (nebo ji vytvořit). Stejně tak bude potřeba vyladit vaši obsahovou strategii v závislosti na cílových skupinách a dalších faktorech. 

Takových jako jsme my, jsou stovky

Zase cítím závan studu, protože do podnikání člověk jde, protože má svůj vlastní, unikátní nápad. Ale může se stát, že vás konkurence okopírovala. Možná dokonce udělala něco lépe. A vy na to nejste připraveni.

Jedno z mých fakt oblíbených přísloví říká, že na vrcholu fouká nejvíce. No a teď ruku na srdce. Na Sněžku jdete taky pořádně oblečeni a možná máte v batohu ještě nějakou zálohu. Nebo?

I s tím se dá něco dělat. Asi bude potřeba se vrátit k podstatě vaší značky – brand esence. Podívat se na to, co bylo jejím účelem a od toho odvodit další kroky, které vás opět od konkurence odliší. 

Mám úžasný nápad, který změní svět

A tak si založím startup. Protože produkt je to hlavní. Nic jiného. Jen produkt, produkt a produkt. Zbytek vyřeším potom! Spoiler: dohoní vás to dřív, než si myslíte. 

Částečně souhlasím, ale na Amazonu (pokud se nepřipravujete na jeho příchod, tak bych možná rovnou uvažoval o prodeji) se malí prodejci nemají skoro šanci dostat k nějaké konverzi. I na naší Heuréce chvíli trvá než „nasbíráte hvězdičky”.

Budovat s produktem rovnou i značku vám ušetří neskutečně času a starostí v dalších fázích vašeho podnikání. Dokonce vám to může ulehčit spoustu věcí. Podívejte se na boty Crocs. Sezónní módní startupový výstřelek, který stále jakž takž přežívá. Může za to i značka a komunita, kterou kolem sebe budují (více méně průběžně).

Značka je přeci jen logo

Větu, se kterou nesouhlasím více, bych hledal asi hodně dlouho. Značka není jen obrázek, který dáváte na každou věc, kterou prodáváte. Je to pocit, který mají vaši zákazníci, když si vaše produkty odnáší domů nebo je používají. To oni vlastní vaši značku. Ale to je na další článek. 

Tento vztah musíte budovat průběžně, ale tyto tři momenty, jsou takové výstražné majáky, které není radno ignorovat. Pokud je třeba i v dálce spatříte, tak je dobré se na chvilku zastavit, nadechnout a pořádně se podívat na svou značku. Pokud se ji podaří dobře uchytit, dá vám to nový impuls a vše se tím zjednoduší a ucelí.

A konkrétně? Co získáte budováním své značky? 

  • Sníží se náklady na online reklamu.
  • Ulehčí a zrychlí se identifikace se zákazníky a zaměstnanci. To vám urychlí budování loajality. A tím se urychlí využití nevlastněných komunikačních kanálů (word of mouth apod.).
  • Marketingovou komunikaci (kampaně) budete vytvářet s větší jistotou a rychleji. 
  • Budete mít lepší výchozí bod při tvorbě nového webu. 
  • Rychleji si vytvoříte obsahové strategie.
  • Objevíte nová témata pro PR. Tím dojde k zrychlení a zefektivnění celého kanálu.
  • Vytvoříte konzistentnější a tím pádem uvěřitelnější komunikaci.
  • A v konečném důsledku bude i snazší a účinnější onboarding nových zaměstnanců.

A jak začít?

Pokud to nejdřív chcete vyzkoušet sami, protože si stále ještě nejste jisti, že se vám investované peníze vrátí, můžeme se potkat na Brand Workshopu

Vyzkoušíte si na své značce zapracovat pod dohledem a hned získáte i zpětnou vazbu od ostatních účastníků. 

Další termín je: 14. 9. v Praze nebo v říjnu v Brně. Potkáme se?