Nový web za 2x14 dní?

V každém projektu, ve kterém jsem zapojený, se vždy dostanu ke tvorbě webu. Nedobrovolně. Předchozí zkušenosti ve mě zanechaly tolik špatných dojmů, že jsem už apriori nedůvěřivý.

Přeci to nemůže být tak složité

Není. Jen je toho hodně a potkávají se tady dva pohledy – zadavatel a tvůrce. Ale moment! To se přeci děje pokaždé. Při všech jednáních. Ve všech vztazích. Tisíckrát za sekundu.

Tak proč jsem se rozhodl dobrovolně pro nový web? Právě proto, že jsem chtěl dokázat, že to není složité. Nemusíte trávit půl roku nad tvorbou nového webu. Nekonečnou výměnou komentářů a ztrátou příčetnosti, když to není po vašem.

Je to o dodavateli

Samozřejmě musíte najít správného dodavatele. Já mám to štěstí, že jsem v organizačním týmu WordCampu Praha – třetí největší konference o WordPressu v Evropě (no jo Londýne a Berlíne – podáme si tě 💪😎😂). A tak jsem potkal Petra Tomana.  

Možná ještě na obranu všech těch domněle významných designérských studií, musím přiznat, že nemám nikterak složitý web. Takto vypadal při předání. Na blogu bylo kolem 15 příspěvků a červeně jsou stránky, které jsem na nové webu chtěl navíc. 

 

struktura stránek starého webu cahlik.cz
Struktura starého webu

Web během dvou sprintů

Prní sprint byl o plánování. V polovině července jsme si s Petrem odsouhlasili podobu designu. Na konci července (26. 7.) byl web nahozený na nové doméně. Druhý sprint byl pak dolaďovací. 10. 8. jsem web oficiálně představil na sociálních sítích a začal používat. 

Ano. Byl to „jednoduchý“ web, znám platformu, měl jsem krásné fotky od mojeprofilovka.cz (🙏) a netrval jsem na každé maličkosti. Ale i tak je to přeci jen moje vizitka. Má výkladní skříň, kterou hodlám oslovovat nové zákazníky. 

První dojem udělám jen jednou. Tak co říkáte? Váš názor mě zajímá a každý hlas mi pomůže lépe pochopit souvislosti. 

Web je nejlepší ukázka agilního brandu

Svůj web (a v konečném důsledku i vlastní značku) vnímám jako MVP, který teď budu rozvíjet v jednotlivých sprintech. Raději ho spustím, budu testovat a sbírat zpětnou vazbu, než abych investoval prostoředky a především svůj čas do nekonečného ladění všech možných částí stránek. 

Ale právě nalezení MVP, které bude má cílová skupina akceptovat, to je ta výzva. Vím, že se mi to povedlo a že je to správný směr:

 

Nejen liky...

Bonus

No a pokud jste dočetli až sem, tak ode mne dostanete malý bonus. 

V prvním sprintu jsem si sepsal malou myšlenkovou mapu, ve které jsem se snažil zachytit všechny věci, které před vlastním spuštěním webu musím udělat. Podobných checklistů před spuštění webu je mnoho. Ale několika jsem nerozuměl (nejsem programátor) a další byly nekompletní.

Zapomněl jsem na něco? Napište mi! Společně uděláme ultimativní seznam pro neprogramující 🦙.